
Inhoud
Voordelen
- Grote dekking in Duitsland
- Aantrekkelijk tarieven voor snelladen door heel Europa
Nadelen
- Geen 100% dekking in Nederland
- Boetetarief als auto te lang bij laadpaal staat
Maingau tarieven
Maingau
Prijs per maand
€ 0,00
AC kWh tarief
€ 0,49
DC kWh tarief
€ 0,59
Starttarief
€ 0,00
Eenmalige aanschafkosten
€ 9,99
Een nadeel van de Maingau laadpas is dat je een boetetarief of blokkeertarief betaalt als de auto een bepaalde tijd aan de lader blijft kleven. Dat is de reden dat de laadpas vooral interessant is voor snelladen. Zeker gezien het feit dat Maingau de reputatie heeft om goedkoop te zijn bij snellaadpalen.
Kenmerken
Meer dan 80% dekking
België, Duitsland, Italië, Oostenrijk, Zwitserland
Snelladen
Allego, Aral, EnBW, EON, Fastned, Ionity, Ladenetz, Total
Opladen met
Druppel, Laadpas
Over Maingau laadpas
Maingau is van origine een Duitse energieleverancier. Inmiddels richten ze zich ook op het elektrisch laden van voertuigen met hun eigen laadpas.
De laadpas van Maingau wordt bij erg veel laadpalen geaccepteerd door heel Europa. Bovendien zijn de DC tarieven zeer aantrekkelijk te noemen door bijna heel Europa, ook in Nederland. Omdat vakantiegangers vaak afhankelijk zijn van snelladers, is de Maingau laadpas populair onder deze groep. maar ook voor mensen die vaak in Nederland willen snelladen is de Maingau laadpas een aantrekkelijke laadpas.
Veelgestelde vragen Maingau laadpas
Hoe werkt het boetetarief bij Maingau?
Wanneer je je auto langer dan 240 minuten bij een AC lader ingeplugd laat en langer dan 60 minuten bij een DC lader betaal je een boetetarief.