
Inhoud
Voordelen
- Lage DC (snellader) tarieven
- Ook bij reguliere publieke AC laadpalen vaak lager tarief
- Heel groot Europees netwerk
Nadelen
- Boetetarief bij te lang laden
- Hoge abonnementskosten
- Abonnement minimaal 12 maanden
Elli laadpas tarieven
Elli Drive Free
Prijs per maand
€ 0,00
AC kWh tarief
€ 0,69
DC kWh tarief
€ 0,89
Starttarief
€ 0,00
Eenmalige aanschafkosten
€ 0,00
Ionity DC kWh tarief
€ 0,79
Elli Drive City
Prijs per maand
€ 7,99
AC kWh tarief
€ 0,62
DC kWh tarief
€ 0,81
Starttarief
€ 0,00
Eenmalige aanschafkosten
€ 0,00
Ionity DC kWh tarief
€ 0,79
Elli Drive Highway
Prijs per maand
€ 14,99
AC kWh tarief
€ 0,56
DC kWh tarief
€ 0,75
Starttarief
€ 0,00
Eenmalige aanschafkosten
€ 0,00
Ionity DC kWh tarief
€ 0,50
Betaal niet teveel voor laden
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang grote tariefwisselingen en voordelige laadtarieven.
De tarieven van Elli kunnen tussendoor veranderen. Ook al heb je een abonnement afgesloten van 12 maanden, je bent niet zeker van een vaste prijs voor de abonnementsperiode. Dat is wat ons betreft wel een nadeel.
Toch blijkt dat Elli de afgelopen periode de tarieven redelijk heeft weten te houden. En bij de duurdere abonnementen de laadtarieven zelfs laag heeft weten te houden.
Over Elli laadpas
Elli is een bedrijf dat gestart is vanuit de Volkswagen groep, de VAG. Ze hanteren een ander model aan dan de meeste laadpas aanbieders. Om gebruik te maken van hun laadpas moet je één van hun 3 abonnementen kiezen. De kosten voor het abonnement kunnen aardig oplopen, maar dan betaal je lagere kWh tarieven bij voornamelijk snelladers.
Ook kun je niet te land blijven staan bij een laadpaal. Na een bepaalde periode ga je een boetetarief per minuut betalen. Wanneer je langs de snelweg bij een snellaadstation laadt zal dat geen probleem zijn, maar bij een publieke AC laadpaal is dat al een stuk vervelender.